El Camino zarándokút - egy magyar zarándok útjai

Andrea az El Caminón

Portugál út 2018. - Útra készülődés

Újra a Portugál Camino - ezúttal egy kicsit másképp

2018. augusztus 05. - Andrea az El Caminón

Amikor az emberben elkezd mocorogni a mehetnék és egyre erősebb a hívás, akkor nincs mese, menni kell... :-)

bom_caminho_portugal.jpg

Idén tavasszal megint elkezdett foglalkoztatni a gondolat, hogy újra elinduljak az El Camino valamelyik útvonalán. Idestova két év telt el azóta, hogy 2016. nyár elején elsétáltam a Santiagói katedrálishoz, szóval benne volt a pakliban, hogy előbb utóbb újra elfog a láz és megint felhúzom a túracipőt... :-)

Amióta a legnépszerűbb El Camino zarándokutat, vagyis a francia utat 2011. őszén először megjártam, azóta is vissza-visszahív az út és ha csak tehetem, engedek a csábításnak.  2015-ben a portugál út rövidebb szakaszát jártam meg Portótól Santiagóig, de az olyan rövid volt, hogy mire belejöttem, szinte már vége is lett. Abban az évben sajnos csak két hét szabadságom volt, de ez a kevéske idő is elegendő volt arra, hogy Portugália elvarázsoljon és sok szép emlékkel gondoljak vissza a portugál caminóra is. Azt az utat egyedül jártam, de mint tudjuk, a caminón sosem vagy egyedül... és ez tényleg így volt! 2016-ban már hosszabb útra vágytam és visszatértem az első szerelemhez, vagyis a francia úthoz. Rövid szervezkedés után Erika zarándoktársammal együtt kezdtük el az utat és szinte végig hasonló ütemben haladva együtt is fejeztük be nem kis megpróbáltatásokon keresztül. Úgy látszik Erikát is megfertőzte a camino láz, mert ahogy én 2014-ben, úgy Erika 2017-ben vállalt egy kéthetes önkéntes zarándokfogadói szolgálatot. Mondom, aki egyszer erre az útra lép... A dolog odáig fajult, hogy amikor idén tavasszal megkérdeztem a peregrinát, hogy nincs-e kedve újra útra kelni, akkor szinte gondolkodás nélkül vágta rá, hogy de igen!

Na de melyik útra menjünk? Engem nagyon vonzott a Via de la Plata vagyis az Ezüst út, amely Sevillától halad Santiago de Compostela fel 1000 km-en keresztül, de az minimum 40 nap plusz utazás, szóval annyi szabadidőm most nincs. Ettől még nem tettem le róla, de talán majd később. A Camino del Norte vagyis az Északi út nem nagyon hívogatott a túl sok hegyre föl-le járkálással és esős időjárási viszonyaival, bár kétségtelenül nagyon szép természeti környezet kíséri azt az útvonalat is. Így került szóba ismét a Camino Portugués, azaz a Portugál út, de immár nem egyedül, hanem újra Erikával és egy kicsit hosszabb távon. 

Ahogy ilyenkor lenni szokott, a terveket hamarosan tettek követték és megvettük a repülőjegyeket. Innen már nincs visszaút! :-) Nem szeretnénk agyontervezni az utat, de a fő irányokat kijelöltük, miszerint Lisszabonba repülünk, ott akklimatizálódunk 1 napot, majd Fatimába utazunk és Tomarból kezdjük meg a gyaloglást. Annak idején amikor Portótól jártam az utat, akkor a központi úton vagyis a Camino Portugués Central útvonalon haladtam, amely az óceán partjától több tíz kilométernyi távolságra a szárazföldön belül vezet Santiagóig. Ez alkalommal azonban Porto után - ha az időjárás is kegyes lesz hozzánk - a parti úton vagyis a Portugués de la Costa vonalán tervezünk haladni, ahol utunk vége felé a Variante Espiritual gyönyörű útvonalát is bejárjuk majd. Sőt, ha időnk és fizikai állapotunk engedi, akkor Santiagóból Muxiába gyalog szeretnénk elsétálni a csodálatos galiciai erdei ösvényeken keresztül. Ez a terv, aztán majd meglátjuk hogyan alakul. Az egész útra 31 napot szánunk, utazással, indulással, érkezéssel együtt, ez nem túl sok, de nem is kevés, ne legyünk telhetetlenek! :-)

A felszereléssel nem nagyon vacakoltam, gyakorlatilag majdnem mindenem a régi utakról maradt. Ami használható, az jön velem, így a hátizsák is, pedig az már 7 éves. Mivel a legfontosabb a cipő, ezért egy új túracipőre beruháztam, bár túl sok kilométert nem tudtam még benne járni, de remélem nem hagy cserben és hű társam lesz az úton, mint ahogy elődjei is. Mondanom sem kell, hogy ezúttal is egy Keen cipőt vettem. Vásároltam még 4 pár új túrazoknit és már csak egy két apróság kell, de azt hiszem nagyjából készen van a felszerelésem.

keen_turacipo_el_camino.jpg

A fizikai felkészülésről jobb ha nem is mondok semmit... Voltak bizonyos nehezítő körülmények, most meg meleg van... :-) Majd csak lesz valahogy, mindenesetre az első néhány nap biztosan nem lesz könnyű, de majd nem megyünk túl nagy távokat. A lelki, mentális felkészülést és ráhangolódást nagyban segíti, hogy rendszeres résztvevője és egy ideje házigazdája is vagyok az El Camino Party közösségnek (a facebookon megtaláljátok), ahol nagyjából 3-4 hetente összejövünk egy kis beszélgetésre, informálódásra. Ezek a rendezvények mindig egy téma köré épülnek, amely lehet az El Camino valamelyik útvonala vagy bármely más zarándoklattal kapcsolatos dolog és mindig van egy autentikus előadó, vagyis inkább beszélgetőtárs, hiszen az egész összejövetel nagyon családias, interaktív. Én nagyon szeretem ezeket a rendezvényeket, mert itt első kézből lehet információkhoz jutni olyanoktól, akik nemcsak olvastak róla, hanem személyes tapasztalatokkal is rendelkeznek. (Régebben is jártam a Budapesti El Camino Klub rendezvényeire csak az megszűnt.) Ezek a rendszeres összejövetelek azért is kedvesek nekem, mert ez az a közeg, ahol nem úgy tekintenek az emberre, mint egy csodabogárra vagy esetleg lesajnálják, megmosolyogják a háta mögött azok, akik nem értik vajon mi a fenének mászkálunk mi több száz kilométert egy szál hátizsákkal... Itt mindenki tudja, hogy miről beszélünk, mi már félszavakból is értjük egymást. Apropó, játsszunk egy olyat, hogy kommentben írtok egy-egy szót, kifejezést, amit az El Camino alatt tanultatok meg. Kíváncsi vagyok mi sül ki belőle! :-)

Bom caminho! 

A bejegyzés trackback címe:

https://mundicamino.blog.hu/api/trackback/id/tr9714163095

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása