Portugál Camino Costa 2018. 13. nap: Marinhas - Viana do Castelo (21,8 km)

Portugál út - Camino Portugués de la Costa - 2018. szeptember 10.

2019. január 27. - Andrea az El Caminón

Óceánparti út óceán nélkül, de sok szép erdei úttal és természeti szépséggel. A csirkét marcangoló kutya is a természet része volt, mint ahogy a fekete meztelencsigák is. :-)

Reggel 6-kor léptünk ki a panzióból, majd elsétáltunk az 1 kilométer távolságra lévő municipal alberguéhez, ahol Ági szállt meg. Útközben érintettünk egy kedves kis kápolnát, de sajnos ez idő tájt még sötét volt, hiszen a nap csak 7 óra körül kelt fel, így nem igazán tudtam jó fotókat készíteni. Előző este megbeszéltük az étteremben a kora reggeli találkozót Ágival, tehát megint hármasban vágtunk neki a mai szakasznak. A templomtorony óráján jól látszik, hogy még csak negyed 7 volt, de már egyre többen rajzottak ki az alberguéből.

Nagyjából egy óra múlva értünk el egy településhez, ahol már messziről láttuk a teraszra kitett székeket, majd örömmel nyugtáztuk, hogy egy nyitva tartó bárhoz érkeztünk. A bejáratnál egy nagytestű, de békés kutyus fogadott bennünket, mi pedig boldogan vettük magunkhoz aznapi első café con lechénket. Belül egy mini boltot is találtunk, ahol vásároltunk némi reggelizni való elemózsiát és banánt is. Közben egyre több zarándok tért be a kávézóba, de volt aki megállás nélkül elhaladt mellettünk, mindenesetre azt érzékeltük, hogy ma sem leszünk kevesen az úton. Eldöntöttük tehát, hogy inkább előre foglalunk szállást, mintsem újra átéljük az előző napi versenyfutást az ágyakért. Mivel foglalni csak magánszálláson lehet, ezért kinéztünk egy háromágyas szobát Viana do Castelóban és még ott a teraszon lefoglaltuk a booking.com-on.

A szállásfoglalásoknál két lehetőség van: az egyik, hogy emailt írunk és kérünk egy megerősítést a foglalásunkról. Ez általában magán alberguéknél működik, ilyenkor nem kell előre fizetnünk, hanem érkezéskor rendezzük az árat, mint ahogy más alberguéknél szokás. A másik lehetőség, hogy kinézünk egy szimpatikus szállást mondjuk a gronze.com oldalán, de esetleg nem találunk email címet, ellenben booking.com ikont igen. Ebben az esetben érdemes az adott szállást a booking.com-on is megnézni - célszerű még itthon, indulás előtt regisztrálni az oldalon - majd amennyiben megfelelőnek találjuk a szállást és az árat, akkor azonnal le lehet foglalni. Sokszor azonban rögtön ki is kell fizetni a foglalást bankkártyáról és ebben az esetben nem árt számolni azzal, hogy a forint-euró árfolyam átváltása jóval kedvezőtlenebb lehet, mintha itthon váltanánk valutát.

Alig indultunk el a kávézóból, amikor egy sokkoló látványban volt részünk. Az út szélén feküdt egy viszonylag nagy testű kutya, aki ügyet sem vetett ránk, ellenben egy szerencsétlen csirkét falatozott teljes átéléssel. Az sem zavarta, hogy elég közel merészkedtem hozzá amikor lefotóztam, sokkal inkább érdekelte a csirke csócsálása. Meglehetősen bizarr képet mutatott az úton szanaszét marcangolt csirkedarabok látványa, de a szörnyülködésen kívül mást nem tudtunk tenni. S hogy aznapra ne legyünk megfosztva egyéb undormányos élőlényektől sem, néhány száz méterrel később újra előkerültek a Francia-úton megszokott fekete meztelencsigák is. :-)

Néhány szakasz kifejezetten kellemes volt és főleg puha borítású földúton vezetett, amely jót tett lábainknak a sok macskakő után.

Szinte minden településen láthattunk ilyen szép kis kápolnákat, mint a lenti képen...

...ám a mai napon főleg a természet sűrűjében vezetett az út. Erdőben és ligeteken keresztül araszoltunk, kisebb-nagyobb dombok és völgyek váltogatták egymást, de az út mindenütt jól jelzett és egyértelmű volt. Egy folyón is átkeltünk, méghozzá szorosan egymáshoz illesztett köveken keresztül lépkedve, nem mondom, hogy nem volt izgalmas. :-)

Ilyen szép jelzőkövek segítettek bennünket a tájékozódásban.

Fél 10 körül értünk ki az erdőből és innentől ismét lakott településeken keresztül haladtunk. Rendezett házak, villák és csodaszép virágos kertek mentén gyalogoltunk, de sajnos ismét aszfaltúton. Ahhoz képest, hogy a Portugál Camino de la Costán, vagy a Parti Úton mentünk, a mai napon nem sokat láttunk az óceánból. Mondhatni semmit.

Az út mentén sorra tűntek fel kisebb kegyhelyek és kőkeresztek, de templom és kápolna is bőséggel akadt mindenfelé. Itt éppen renoválták az egyiket.

Aztán megint egy kis természet...,

... majd megint egy templom következett és ez így váltakozott egész nap.

Az egyik kertben a hatalmasra nőtt virágzó leander mellett egy nagy levelű és szúrós kaktusz késztetett megállásra. Mindig volt valami jó kis téma és én soha nem tudtam ellenállni, hogy le ne fotózzam. Nem csoda, hogy állandóan lemaradtam a lányoktól. :-)

Itt éppen egy trükkös elágazást fotóztam le, de szerencsére a jelek egyértelműen mutatják, hogy merre kell menni. Már aki figyeli őket..., annak biztosan segítség. :-)

A nap egyre jobban tűzött és 1 óra körül megpillantottuk a távolban Viana do Castelo házait. Egy több száz méter hosszú, kétszintes hídon keresztül kellett átvergődnünk a városba és ez akkor már elég nehezen ment. A hídon nagy forgalom bonyolódott és kissé mozgott, amikor az alsó szinten elrobogott alattunk a villamos. Alig vártuk, hogy átérjünk és a híd tövénél az első bár teraszára lehuppanjunk. A frissen facsart hideg narancslé életmentőnek bizonyult! :-)

Innen egy rövid séta után az egyik szűk utcában viszonylag egyszerűen megtaláltuk a szállást. Az elején egy kicsit elbizonytalanodtunk, mert nem akartuk elhinni, hogy a jelzett cím egy textil- és ágynemű boltba mutatott, aztán kiderült, hogy jó helyen járunk, mert a bolt belsejében lévő lépcsők felvezettek a szobákhoz. Amikor foglaltuk a szállást, az volt az első szempont, hogy központi helyen legyen, elfogadható áron és tisztának nézzen ki. Nos, ez nagyjából teljesült, mert a város egyik sétálóutcájában volt, a háromágyas szobáért 45 eurót fizettünk, tehát 15 euró/fő, a fürdő egyszerű, de tiszta volt, a konyha úgyszintén, a szobában tiszta ágyneműk - elvégre ágynemű bolt felett voltunk :-) - de a szobán csupán tetőablak volt és ez egy picit rontott az értékelésen. Most már nem is tudom hányadik alkalommal fordult elő, hogy ilyen-olyan okok miatt, de nem alberguében szálltunk meg és emiatt egy kicsit rossz érzésem volt. Nem mintha nem lett volna kényelmes megoldás a magánszállásokat igénybe venni, de így éppen azoktól a közösségi élményektől fosztottuk meg magunkat, amelyeket az alberguék és az ott kialakult barátságok adhatnak. Sajnos azonban a tömeg és a zsúfolt szállások rákényszerítettek bennünket erre a megoldásra és ez furcsa érzéssel töltött el....

Fürdés és mosás után lementünk a városba körülnézni és vacsorára valót vásárolni. Itt is több helyen színes esernyőket feszítettek ki az utcák felett, de nem olyan sokat, mint Águedában.

Elsétáltunk a folyótorkolathoz, ahol néhány szép hajót is láthattunk, a parthoz közel pedig rengeteg apró halat vehettünk szemügyre.

A hangulatos kis utcák között szép terek és még szebb épületek, templomok tették változatossá a városképet.

Az előzmények és az alberguék zsúfoltsága miatt úgy döntöttünk, hogy a következő napra is foglalunk szállást. Tettük ezt azért is, mert nem akartunk elmenni Caminha városáig, hanem Vila Praia de Ancora települést választottuk és mivel bőven a forgalmas szezonban jártunk még, úgy gondoltuk, hogy az óceánparton jobb, ha biztosra megyünk. Sikerült is egy magán Guest House-ban foglalnunk 13 euró/fő áron, de erről majd a következő posztban írom le a részleteket.