Portugál Camino: Muxia - Santiago

Camino Portuguese - 2015 szeptember 5.

2016. augusztus 08. - Andrea az El Caminón

Már megint búcsúzás Santiagótól - de tudom, hogy még visszajövök. :-)

Ahogy Finisterréből, úgy Muxiából is a reggeli legelső busszal indultam tovább. Már kora reggel 7 óra körül kimentem a buszmegállóhoz, ahol néhányan már kávézgattak, hiszen a buszmegálló épp egy bár előtt volt. Hamarosan be is gördült a busz és elindultam vissza Santiago felé, elvégre másnap kora reggelre szólt a repülőjegyem. Úgy gondoltam, hogy az utolsó napot eltöltöm a kellemes emlékeket idéző Santiago de Compostelában.

Egy dolgot azonban biztosan tudtam, hogy nem akarok újra megszállni a Seminario Menor alberguében, ahol poloska csípéseket sikerült összeszednem. Amikor két nappal azelőtt megszálltam ott, akkor lefoglaltam a mai napra is egy szobát, sőt ki is fizettem a 15 eurót előre. Ahogy beértünk a santiagói buszpályaudvarra, egyenesen a Seminario Menorba tartottam, hogy megpróbáljam lemondani a szállást és visszakérni a pénzt. Persze nem sikerült, arra hivatkoztak, hogy már elmúlt mittudomén hány óra és így már nem tudják visszaadni. Na mindegy, akkor sem maradtam ott, hanem tovább mentem a katedrális felé és megkerestem azt a szállást, amit William és Anita ajánlottak. Nem sokáig kellett keresgélnem, mert közvetlenül a katedrális mellett, attól jobbra helyezkedik el a hasonló hangzású Seminario Mayor hotel és albergue. Egy kicsit izgultam, hogy lesz-e szabad hely, mert nem volt foglalásom, de minden gond nélkül kaptam zarándok áron egy külön szobát saját fürdőszobával és csak a credenciálomat kellett bemutatnom. Az ára nagyon baráti volt, mindössze 23 eurót kellett fizetnem és svédasztalos reggeli is járt hozzá. Igaz, ezt nem tudtam igénybe venni, mert másnap reggel 6 órakor indultam a reptérre, de akkor is nagyon kedvező áron szálltam meg, főleg, hogy a katedrális közvetlen szomszédságában volt az épület. Mindenkinek ajánlani tudom ezt a szállást, de érdemes előre foglalni, mert az a tuti. Ja, és amúgy belül nagyon szép az egész hotel, jól megfér egymás mellett a régi és modern stílus, nekem nagyon tetszett. Íme a képek:

Ezután bevetettem magam a városba, sokat sétáltam, felkerestem minden ismert és ismeretlen zegzugot, majd egy kicsit benéztem még a Pilgrim House-ba is.

Délután elsétáltam a nagy parkba, ahol ismerős arcokat fedeztem fel éppen azon a padon, ahol 3 nappal azelőtt még én ücsörögtem. A két srác nem más volt, mint Dominic és Nicolas, a német testvérpár, akikkel még Ratesben egy szobában szálltunk meg és azután többször is találkoztunk. Nagyon megörültek nekem, sokat beszélgettünk, majd végül meghívtak egy bár teraszára sörözni. Hiába, Santiagóban nem lehet egyedül lenni, ott mindig lehet ismerősökkel találkozni! :-)

Estefelé elbúcsúztam a fiúktól és még egyszer körbejártam a katedrális körül. Gyönyörködtem a szépen kivilágított hatalmas tornyokban, amelyek még felállványozva is méltóságot sugalltak. Ki tudja, láthatom-e még valaha? Ahogy elindultam a szállás felé, megütötte a fülemet néhány ismerős dallam. Közelebb érve a lépcsőkhöz, nagy örömmel fedeztem fel, hogy ugyanaz az operaénekes ad ingyen koncertet az arra járóknak, aki 2011-ben és 2014-ben is ott énekelt! Népszerű opera slágereket adott elő, hatalmas sikerrel! Sokan megálltak, sőt többen a lépcsőre ülve hallgatták az esti koncertet. Így tettem én is és nagyon jól éreztem magam, igazán széppé tette a  búcsút Santiagótól. :-)

A következő posztban a hazaútról, de legfőképp Madridról teszek fel gyönyörű képeket! Azután pedig elkezdem a 2016. évi francia utamról szóló beszámolót is. Kitartást! :-)