El Camino zarándokút - egy magyar zarándok útjai

Andrea az El Caminón

Keresek egy El Camino filmet! - Ki találja meg leghamarabb?

Kisfilm egy fiatal nőről, aki az El Camino zarándokutat is megjárta...

2013. május 25. - Andrea az El Caminón

Néhány napja eszembe jutott megint az a rövidfilm, amit évekkel ezelőtt láttam és nagyon magával ragadott. Szívesen megnézném újra, de nem tudom a címét és sehogy sem sikerült a nyomára lelnem a Google segítségével sem. Itt van tehát egy jó kis fejtörő, találós kérdés, vajon hogy bukkanhatok rá erre a dokumentumfilmre? Mi lehet a címe, ki a rendezője, főszereplője? Megpróbálom összeszedni homályos emlékeimet, hátha van valaki, aki az alábbi leírásból felismeri az alkotást és lesz olyan szíves velem is megosztani az információt. A történet tehát a következő:

El_Camino_hegyek_felhok_kozott.jpg

Talán 8 éve is lehet, amikor a HírTV-ben vetítették ezt a kisfilmet, amely egy harmincas éveiben járó fiatal nőt mutatott be. A nevére sem emlékszem, talán Évának hívták, de ez sem biztos, csupán az arca és a hangja maradt meg emlékeimben. Nagyon mély orgánuma, barna haja és vakító fehér fogsora volt. A nő - ha jól emlékszem - informatikusként dolgozott és fiatal kora ellenére villámgyors karriert futott be, majd egy-kettőre csúcsvezetővé vált egy telekommunikációs cégnél. A topmenedzseri poszt mellé topfizetés is járt, s mindezt egy férfi dominanciájú közegben vívta ki hősnőnk, aki ugyan férjnél volt, de a házassága a menedzseri életforma miatt lassacskán kihűlt. Elváltak.

Éva - nevezzük így, amíg nem tudhatjuk biztosan a nevét - úgy döntött, hogy hátat fordít addigi életmódjának és eladta mindenét, majd vett egy farmot, ahol állatokat nevelt, gazdálkodott, még traktort is vezetett, de leginkább végre boldogan és nyugodtan élt. Csak egy valami hiányzott az életéből, egy társ... Egyszer aztán nekikerekedett .... és elindult az El Camino hosszú útján... Megjárta a zarándokutat, ahol rátalált a szerelem egy német férfi személyében. Főhősünk komoly dilemma előtt állt, vajon hol folytassa életét? Németország avagy Magyarország legyen-e élettere? Mit szólnak majd a szülei? Itt hagyhatja-e vajon őket? Szüleit egyébként szintén meginterjúvolta a riporter.

Nos, a film tulajdonképpen nem az El Caminoról szólt és amikor jó néhány évvel ezelőtt láttam, engem még egyáltalán nem érdekelt az út, ugyanakkor valamiért nagyon megfogott a főszereplő szuggesztív személye és története. Annyit érzékeltem csupán az El Camino zarándoklat kapcsán, hogy ez valami misztikus és irtózatosan kemény út lehet, amit emberfeletti küzdelmek árán lehet csak véghez vinni....

2010-ben nálam is eljött az a pillanat, amikor hívott az Út. Elkezdtem informálódni, könyveket olvastam, filmeket néztem, faltam a leírásokat, majd eszembe jutott ez a kisfilm. Rákerestem az interneten, ...semmi. Nem tudtam a címét, sem a rendezőjét és így reménytelennek tűnt a dolog. Írtam tehát egy emailt a HírTV-nek, de azt a választ kaptam, hogy nem saját gyártású műsorról van szó, hanem ők is úgy vásárolták kétszeri ismétléssel, de innentől már nem áll rendelkezésükre az anyag és nem tudtak segíteni. Itt elakadtam.

Most, hogy írom ezeket a sorokat, még inkább kiváncsi lettem, vajon mi lett főhősünk sorsa, hogyan alakult további élete? Kiváncsi lennék rá. Hátha akad valaki, aki megfakult emlékmorzsáimból ráismer a filmre és megírja nekem is ezen a fórumon. 

Kérlek hát benneteket, hogy osszátok meg ezt a posztot minél többen, hogy nyomára leljünk egy izgalmas és felemelő történetnek.

Hajrá zarándokok, aktivizáljátok magatokat! :-) Előre is köszönöm!

A bejegyzés trackback címe:

https://mundicamino.blog.hu/api/trackback/id/tr695316934

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

amaris 2015.10.23. 11:36:32

Megnézném én is. Mi a címe és a hozzáférhetősége?
Köszönöm
süti beállítások módosítása