Portugál Camino 2018. - 2. nap - Budapest - Lisszabon

Utazás a Portugál Út első állomására, Lisszabonba

2018. október 01. - Andrea az El Caminón

Keresztelőről a repülőtérre, esőből a napsütésbe, indulás a Portugál Caminóra! :-)

Úgy alakult, hogy egy nagyon szép családi eseményről, keresztelőről mentem ki a repülőtérre, szóval elég pörgős volt az indulás napja. Délelőtt ünneplés családi körben, majd csini ruha le, túraöltözet fel és kora délután már kint is voltam a repülőtéren. Elbúcsúztam a családomtól, Erika pedig már várt a bejáratnál. A túrabotokat hozzáerősítettük Erika hátizsákjához, majd befóliáztattuk és feladott csomagként utaztak a gép gyomrában. Rengetegen vártak a csomagfeladásnál, de mi véletlenül - tényleg véletlenül - a priority sorba álltunk, így viszonylag hamar végeztünk és már mehettünk is a biztonsági ellenőrzéshez.

Az idő nagyon pocsék volt, esett az eső, fújt a szél, azt gondoltuk, hogy ennél már csak jobb jöhet. Viszonylag simán szálltunk fel, aztán belerepültünk a szürke felhőbe, szóval a napsütés egyelőre még váratott magára.

Egy jó darabig nem láttunk semmit a felhőkön kívül, de aztán a gép felülkerekedett a szürke gomolyfelhőn és végre felbukkant előttünk a kék égbolt és a napsugarak. Olaszország felett még egy kis turbulanciába keveredtünk, de nem volt annyira vészes, mindenesetre be kellett csatolni az öveket egy jó darabig... aztán meg elaludtam.

Lisszabonhoz közeledve gabonakörökre vagy valami kör alakú képződményekre lettem figyelmes, de aztán a tenger és a város látványa elterelte a gondolataimat az idegen lények által épített ufó leszállópályáról... :-) Jobban érdekelt a mi landolásunk, mert elég szeles idő volt és dobálta a gépet, de végül gond nélkül leszálltunk.

A lisszaboni repülőtér információs pultjánál kértünk egy várostérképet, majd a szomszéd épületben lévő metró végállomásnál megvettük a 24 órás jegyünket. Nekünk ez volt a leggazdaságosabb megoldás, mert egy teljes napot akartunk eltölteni Lisszabonban és a szállásunk nem a belvárosban volt. A lisszaboni közlekedés egyébként nagyon egyedi, erről majd később írok részletesebben, de szinte minden közlekedési eszközre alkalmas a képen látható VIVA Viagem kártya, amely 0,50 centbe kerül és erre lehet feltölteni a kívánt összeget, attól függően, hogy milyen jegyet vásárolsz. A 24 órás jegyet 6,30 euróért automatából lehet megvenni, ezt feltöltik a VIVA kártyára és az első érvényesítéstől (csippantástól) számítva 24 órán keresztül korlátlan utazásra használható a metrón, villamosokon, buszokon, de még a híres lifteken is!

Lisszaboni idő szerint este fél 8-kor szállt le a gépünk, aztán egy kissé körülményesen, de elindultunk a szállásra és fél 9-kor már a metrót vártuk, 9-kor pedig be is csekkoltunk a hostelbe. A szobánkat még otthon foglaltuk viszonylag jó áron a booking.comon, a következő posztban majd mutatok róla képeket is. Sajnos a környéken nem volt semmi étterem vagy kajálda, mivel a szállásunk egy lakóövezetben helyezkedett el, ezért még este elmentünk a közeli szupermarketbe ennivalóért, útközben pedig barátkoztunk a lisszaboni apró utcakövekkel... :-)