El Camino zarándokút - egy magyar zarándok útjai

Andrea az El Caminón

El Camino - Francia Út - Tervezés

A Camino Francés zarándokút megtervezése - felszerelés, utazás, szállásfoglalás

2022. október 17. - Andrea az El Caminón

Előkészületek a harmadik Francia Utamra: az indulási ponthoz való eljutás tervezése, a felszerelés összeállítása, repülőjegy, vonatjegy, buszjegy vásárlás, szállásfoglalás.

0_el_camino_francia_ut_repuloter.jpg

Mozgalmasan telt a nyaram és a közelmúltban sajnos szomorú események is történtek az életemben, így szinte törvényszerűen elkezdett mocorogni bennem újra a mehetnék. Augusztus közepén már csillapíthatatlan volt a vágy hogy elinduljak, csak azt nem tudtam még, hogy hova, melyik útra menjek. Nem volt túl sok időm magára a gyaloglásra, talán 3-4 hét és csak annyi volt biztos, hogy szeptember elején tudok indulni, de legkésőbb szeptember végére haza kell érnem. Elkezdtem feltérképezni a spanyolországi El Camino útvonalak adottságait, melyik az, amelyik ebben a szűk időintervallumban vállalható. Francia út, Portugál út, Angol út, ezeket már megjártam, ezért gondolkodtam a Camino Primitivo és az Invierno utakon, de mivel az edzettségi szintem a béka feneke alatt volt, végül úgy döntöttem, hogy ismét nekivágok a Francia útnak, immár harmadszor is. Tudtam, hogy az időm nem lesz elegendő arra, hogy a teljes utat végigjárjam, de ez nem zavart, hiszen kétszer már megtettem, igazából talán csak azt az érzést kerestem, amit ettől az úttól már kaptam.

Tervezés

Kedvenc zarándoktársam Erika most nem tudott velem jönni, ezért feltettem a facebookos oldalamon a kérdést, hogy akar-e valaki csatlakozni hozzám. Néhányan jelentkeztek, de mivel nem tudtuk egyeztetni az időpontot és az útvonalat, végül úgy döntöttem, hogy egyedül vágok neki a Camino Francés zarándokútnak. Azt már az elején elhatároztam, hogy semmire nem fogok rágörcsölni, minden úgy lesz, ahogy lennie kell és egy kicsit sem aggódtam amiatt, hogy egyedül indulok, sőt, izgalommal töltött el az újabb kihívás. Azt tudtam, hogy nagyjából mi vár rám, főleg az első napon, amikor a Pireneusokon átkelve közel 1500 méter magasságig kell felküzdeni magam, majd onnan még 500 métert lefelé ereszkedni. A nyaram mindennel telt csak éppen sportolással nem, ráadásul az elmúlt három évben két térdműtétem volt, valamint jó pár kilót is felszedtem, szóval tényleg minimális kondival rendelkeztem, ezért elhatároztam, hogy a Pireneusokon átívelő első és egyben legkeményebb szakaszt két részletben fogom megtenni és megszállok majd Orissonban.

Felszerelés

Az utóbbi időben szinte majdnem minden évben megjártam valamelyik El Camino útvonalat, így minden felszerelés rendelkezésemre állt, de tényleg minden. Az égvilágon semmit nem kellett vásárolnom, a hátizsáktól a túrazoknikon át a túracipőig mindenem megvolt és ez megkönnyítette a tervezést. Előkerestem a régi, jól bevált kis piros Rother túrakalauzomat (Cordula Rabe: Szent Jakab zarándokút), ami ugyan 2009-es kiadású, többszörösen használt és kölcsönadott kiadvány volt, de nekem tökéletesen megfelelt. Szokás szerint először a jó kis Excel táblázatomban összeírtam, hogy mit fogok magammal vinni az útra, majd addig sakkoztam az egyes ruhadarabokkal, hogy sikerült 7 kilóra redukálni a felszerelés súlyát, beleértve a hátizsák önsúlyát is. Még a térdrögzítőmet is kihúztam a listából, úgy gondoltam, hogy nem lesz majd szükségem rá, így a zsák súlya útközben vízzel együtt nagyjából 8 kiló lesz. Ez tökéletes, ennél nagyobb súllyal nem akartam nehezíteni a dolgomat, elég lesz cipelnem majd saját magamat is. :-) Szépen bezártam tehát az Excel táblát és az indulás előtti napig nem is foglalkoztam vele többet, szokás szerint csak az utolsó napon pakoltam össze a hátizsákomat.

Jegyek vásárlása, szállásfoglalás

Augusztus közepén, két héttel a tervezett indulás előtt elkezdtem böngészni a repülőjegy árakat és meglepve tapasztaltam, hogy már csak borsos áron tudnék eljutni a Camino Francés induló állomására, Saint Jean Pied de Port (SJPDP) településre, legalábbis az eddig bevált útvonalakon. 2011-ben és 2016-ban is a Budapest - Párizs - Bayonne - SJPDP útvonalon utaztam, de most olyan drágának találtam a jegyeket, hogy más megoldást kellett keresnem. A jegyárak éjszakába nyúló böngészése után végül a következő útvonalat találtam megfizethető áron: Budapest - Barcelona repülő, Barcelona - Zaragoza vonat, Zaragoza - Pamplona busz, majd másnap délben Pamplona - SJPDP busz. Igaz, ez így másfél napos utazás lesz, de hát nem voltam időhöz kötve, így hát szépen lefoglaltam a jegyeket egymás után, gondosan ügyelve arra, hogy kellő idő legyen az átszállások között. Hajnalra készen is lettem a jegyekkel, hurrá, jöhetett a szállásfoglalás. Az indulás napjának dátuma ily módon már ismert volt, szeptember 2-án estére kellett szállást foglalnom Pamplonában. Az eddig bevált zarándokszállást, a Jesús y María alberguét (zarándokszállást) választottam ismét, a gronze.com oldalon kikerestem az email címüket és lefoglaltam egy ágyat aznap éjszakára. Apropó, a gronze.com weboldalt mindenkinek ajánlom, szinte minden fontos információ megtalálható rajta az összes El Camino útvonal legfontosabb adataival, úgymint etapok, szintkülönbségek, távolságok, szállások címe, elérhetősége, befogadóképessége stb.

Azt már régen elhatároztam, hogy ha valaha újra elindulok a Francia úton, akkor az első etapot két részletben fogom megtenni és megszállok a legmeredekebb 8 km után Orissonban. Ez a valaha most jött el, ezért kikerestem a gronzén az orissoni albergue elérhetőségét és megpróbáltam a lehetetlent, vagyis két héttel az indulás előtt szállást foglalni náluk. Azért tűnt ez nagy kihívásnak, mert SJPDP és Roncesvalles között nem nagyon van más lehetőség megszállni és nagyon hamar betelik a mindössze 28 ágyas szállás. Na mindegy, próba szerencse, megpróbáltam. Az eredmény semmi. Nem válaszoltak az emailre, nem jött visszaigazolás a weboldalukról, megpróbáltam újra, megint semmi. Ez így ment néhány napig és már ott tartottam, hogy újra egyben kell majd megtennem az első, legkeményebb etapot. Gondolatban elterveztem, hogy sebaj, akkor megszállok majd SJPDP-ban és majd másnap kora reggel, mondjuk 5-6 óra körül indulok, hogy este 8-9 órára beérjek Roncesvallesbe... Jó, mondtam már, hogy lassú és edzetlen vagyok. :-) Aztán mint minden az El Caminón ez a kérdés is megoldódott, mert 5 nap múlva megérkezett az email a szállásról, benne egy link, amin keresztül kifizethettem a szállás költségét és láss csodát, már jött is a visszaigazolás, hogy szeptember 3-án szeretettel várnak a Refuge Orisson szálláson! Juhhéé! :-) Így már kipipálhattam ezt is, ezután kikerestem a gronzén a roncesvallesi albergue adatait és meglepve olvastam, hogy ott is lehet előre szállást foglalni. Ez azért volt meglepő számomra, mert a municipal azaz önkormányzati szállásokon általában nem lehetséges a szállásfoglalás és én úgy tudtam, hogy a roncesvallesi albergue is ebbe a kategóriába tartozik. Na mindegy, ha már azt írták, hogy foglalás lehetséges, akkor gyorsan le is foglaltam egy ágyat szeptember 4-én éjszakára. Az utazáshoz tehát megvettem a jegyeket, az első három éjszakára a szállások is lefoglalva, most már csak el kell indulni. Már alig várom! :-)

Fotók és részletek a következő posztban hamarosan. Ha kérdésetek lenne az indulással, tervezéssel kapcsolatban, nyugodtan kérdezzetek kommentben. Visszavárlak benneteket!

A bejegyzés trackback címe:

https://mundicamino.blog.hu/api/trackback/id/tr3317956016

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása